RSS

Buty do biegania – z braku laku…?

06 Sep

buty do bieganiaA teraz coś z zupełnie innej beczki. Bo wiecie co? Znudziło mi się już utyskiwać na pory roku inne niż zima. Dosyć kwaśnej miny, dosyć grymaszenia i wybrzydzania. Jeśli czegoś nie potrafisz zmienić, musisz to zaakceptować. No i w końcu zaakceptowałem fakt, że, co jak co, ale natury z pewnością zmienić mi się nie uda. A że jest ona zaprogramowana tak, iż zima występuję tylko raz do roku, muszę się z tym stanem rzeczy pogodzić i z innych pór roku również uszczknąć coś wartościowego dla siebie. W ten sposób wzbudziłem w sobie nową miłość. Miłość do biegania. Każdego dnia o poranku zakładam buty do biegania i ruszam w trasę…

Buty do biegania to betka…

A propos obuwia. Myślałem, że jak w swoim życiu obejrzałem, przymierzyłem i kupiłem tyle modeli nart, to takie zwyczajne buty do biegania sprawię sobie z zamkniętymi oczami. I grubo się w tym pomyliłem. Sprawa wcale nie jest mniej skomplikowana niż przy okazji zakupu nart. Tu również trzeba uwzględnić całą masę czynników i wziąć po uwagę wiele parametrów. Odpowiednia termoregulacja, ciężar, giętkość podeszwy, wyprofilowanie gwarantujące stabilizację stopy na nawierzchni, niwelacja wstrząsów – gdy sprzedawca zaczął mi doradzać, używając podobnych określeń, słuchałem w osłupieniu.

No ale udało się! Kupiłem buty do biegania. Używam już od kilku tygodni i chwalę sobie zarówno obuwie, jak i nową formę rekreacji, którą dla siebie odkryłem. I kto wie, kto wie, czy w przyszłości za sezonem joggingu nie będę tęsknił równie mocno, co kiedyś za sezonem narciarskim.

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

 
